DESPRE AUTOR

DESPRE AUTOR SI PUBLICATII


ION MORARU

Nascut in comuna Gusoeni,

judetul Valcea, la 10 februarie

1932 ;


Licentiat in psihologie (1960) ;


Doctor in filosofie (1973) ;


Profesor universitar(1990) ;


Presedinte al Subcomisiei de Inventica

a Academiei Romane (1992-1996) ;


Presedinte-fondator al Asociatiei Romane

de Psihologie Haologica (2000) ;


Membru al Academiei de Stiinte din

New York (1995) ;


Decan al Facultatii de Psihologie-Sociologie

si Stiinte Politice a Universitatii Hyperion (2002).




Din lucrarile publicate :


MONOGRAFII SI MANUALE BAZATE

PE CERCETARI STIINTIFICE



1. Un model epistemologic-psihologic

al creativitatii tehnice (1980), lucrare distinsa

cu Medalia de Aur H. Coanda, clasa I, (1995) ;


2. Creativitatea sociala. Introducere in

socioeuristica (1981) ;


3. Actiunea sociala si comportamentul

individual. Premise pentru elaborarea

comportamentologiei (1986) ;


4. Strategii creative transdisciplinare.

Introducere in scientoeuristica (1992),

carte onorata cu Premiul "Ion Petrovici"

al Academiei Romane (1994) ;


5. Psihologia muncii, partea a doua,

Psihologia creativitatii (1993) ;


6. Cercetarea creativitatii si creatiei

prin metoda eurigramelor (1993) ;


7. Curs de psihoinventica (1994) ;


8. Stiinta si filosofia creatiei (1995) ;


9. Introducere in psihologia

manageriala (1995) ;


10. Psihologia creativitatii, vol. 1 (1997) ;


11. Psihologiaogia creativitatii, vol. 2 (1998) ;


12. Paradigma psihologiei haologice.

Aplicatii ale teoriei haosului

in psihologie (2000) ;


13. Misterul creatiei artistice ; Michelangelo-

daimonicul (2004) ;


14. Haosul - Cosmosul si geniile creatoare.

Introducere in psihologia haologica (2005) ;


15. Psihologia haologica (2006) ;


16. Michelangelo Buonarroti. Creativitatea

si creatia (2009).




TRATATE IN COLABORARE



1. Tratat de psihologie manageriala (1997) ;


2. Tratat de creatologie (1998).





POEZII



1. Ferestre spre interior (2007) ;


2. Daimoni creatori (2009) ;


3. Poeme si catrene (2011) ;


4. Dialoguri filosofice (2012) ;


5. Imperativus moralis (2012) ;


6. Genii si celebritati in versuri (2014) ;


7. Filosofia poeziilor Haiku 100, vol. 1 (2014) ;


8. Filosofia poeziilor Haiku, vol. 2 (2014) ;


9. Filosofia poeziilor Haiku, vol. 3 (2014) ;


10. Poezii Haiku despre ABBA (2014) ;


11. Poezii (2014) ;


12. Versuri (2014) ;


13. Stihuri (2014) ;


14 Idei in rime (2015) ;


15. Haiku profane si biblice (2015) ;


16. Diverse si sociale (2015).

duminică, 9 august 2015

            HAIKU 482


        PUFI IUBITORUL


Eu sunt Pufi,
Caruia ii cad pe bot zulufii ;
Unde esti stapana ?
Te caut de-o saptamana,
Am rascolit camerele de jos,
Si pe cele de sus ;
De ce te ascunzi de mine ?
Nu e bine !
Mi se rupe sufletul de dorul tau,
Pot sa jur, sa  zic si zau ;
Am stat la poarta,
Si m-am uitat pe strada,
Am scheunat,

                   - 2 -

Si am latrat,
Dar nu te-am observat ;
Nenea mi-a spus ca esti plecata la mare,
Inimioara in piept imi tresare :
Sa nu cumva,
Sa petesti ceva !
De ce-ai plecat fara mine ?
Stii ca eu tin la tine !
Ma iubeste si nenea Tomita,
Dar de la distanta ;
Tu ma strangi la piept, de nu mai pot,
Si ma saruti mereu pe bot,
Ma dragalesti,
Si simt ca ma iubesti.
Vino repede stapana,
Parca a trecut o luna ;

                    - 3 -

De dorul tau ma topesc,
Fara tine nu vreau sa mai traiesc !
Luluta ma latra,
Uneori ma si scarmana ;
El e mai mare,
Si se crede cel mai tare ;
Imi spune povesti,
Cum ca si pe el il iubesti ;
Dar eu nu cred !
Cand vii am sa te intreb,
Nu vreau sa impart iubirea ta cu Luluta,
E un sacrificiu peste putinta,
Vreau sa ma iubesti numai pe mine,
Nu sunt egoist ; dar asa ma simt eu bine !
Sa spuna Ricky, cainele batran si intelept,
Daca ce cred eu e corect si drept ;
Stapana, te astept,
Ca sa ma strangi iar la piept ;

              - 4 -

Si sa ma saruti pe bot,
De dorul tau nu mai pot !
Scuza-ma daca ma repet,
Eu sunt doar un catelus, regret !
Am insa sentimente puternice in mine,
Numai pentru tine ;
Te-am visat,
Ca ai venit ;
Viseaza si cateii,
Ca si oamenii ;
Cred ca visul mi se adevereste,
Vino sa-ti spun ca prietenul tau Pufi te iubeste !
Stapana, stapana,
Blanda, dragastoasa si buna !

    Semneaza Catelul Pufi, in colaborare cu Ion Moraru.

    9 august 2015.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu