DESPRE AUTOR

DESPRE AUTOR SI PUBLICATII


ION MORARU

Nascut in comuna Gusoeni,

judetul Valcea, la 10 februarie

1932 ;


Licentiat in psihologie (1960) ;


Doctor in filosofie (1973) ;


Profesor universitar(1990) ;


Presedinte al Subcomisiei de Inventica

a Academiei Romane (1992-1996) ;


Presedinte-fondator al Asociatiei Romane

de Psihologie Haologica (2000) ;


Membru al Academiei de Stiinte din

New York (1995) ;


Decan al Facultatii de Psihologie-Sociologie

si Stiinte Politice a Universitatii Hyperion (2002).




Din lucrarile publicate :


MONOGRAFII SI MANUALE BAZATE

PE CERCETARI STIINTIFICE



1. Un model epistemologic-psihologic

al creativitatii tehnice (1980), lucrare distinsa

cu Medalia de Aur H. Coanda, clasa I, (1995) ;


2. Creativitatea sociala. Introducere in

socioeuristica (1981) ;


3. Actiunea sociala si comportamentul

individual. Premise pentru elaborarea

comportamentologiei (1986) ;


4. Strategii creative transdisciplinare.

Introducere in scientoeuristica (1992),

carte onorata cu Premiul "Ion Petrovici"

al Academiei Romane (1994) ;


5. Psihologia muncii, partea a doua,

Psihologia creativitatii (1993) ;


6. Cercetarea creativitatii si creatiei

prin metoda eurigramelor (1993) ;


7. Curs de psihoinventica (1994) ;


8. Stiinta si filosofia creatiei (1995) ;


9. Introducere in psihologia

manageriala (1995) ;


10. Psihologia creativitatii, vol. 1 (1997) ;


11. Psihologiaogia creativitatii, vol. 2 (1998) ;


12. Paradigma psihologiei haologice.

Aplicatii ale teoriei haosului

in psihologie (2000) ;


13. Misterul creatiei artistice ; Michelangelo-

daimonicul (2004) ;


14. Haosul - Cosmosul si geniile creatoare.

Introducere in psihologia haologica (2005) ;


15. Psihologia haologica (2006) ;


16. Michelangelo Buonarroti. Creativitatea

si creatia (2009).




TRATATE IN COLABORARE



1. Tratat de psihologie manageriala (1997) ;


2. Tratat de creatologie (1998).





POEZII



1. Ferestre spre interior (2007) ;


2. Daimoni creatori (2009) ;


3. Poeme si catrene (2011) ;


4. Dialoguri filosofice (2012) ;


5. Imperativus moralis (2012) ;


6. Genii si celebritati in versuri (2014) ;


7. Filosofia poeziilor Haiku 100, vol. 1 (2014) ;


8. Filosofia poeziilor Haiku, vol. 2 (2014) ;


9. Filosofia poeziilor Haiku, vol. 3 (2014) ;


10. Poezii Haiku despre ABBA (2014) ;


11. Poezii (2014) ;


12. Versuri (2014) ;


13. Stihuri (2014) ;


14 Idei in rime (2015) ;


15. Haiku profane si biblice (2015) ;


16. Diverse si sociale (2015).

luni, 9 ianuarie 2012

SUFLETUL

          ANONIMUS : In Dialogul tau “Fedon,
          (sau despre suflet)” , o, bunule Platon,
          Tratezi o tema de maxima importanta,
          Cu o puternica rezonanta,
          Nu numai in lumea specialistilor,
          Ci si a tuturor oamenilor :
          Fiecare fiinta omeneasca vie,
          Doreste sa stie,
          Cat mai multe,
          Si detaliate :
          Ce este sufletul,
          Si unde isi are el sediul ?
          Asadar, ce ne poti spune,
          Cu a ta atotcuprinzatoare intelepciune ?
          PLATON :  Sufletul e ca un abur, ca o suflare,
          El paraseste corpul, la moarte, dar nu piere.
          Sufletul exista si dupa ce omul moare,
          Asadar, sa nu ajungem la disperare.
          Sufletele noastre exista, bineinteles,
          In imparatia intunecatului Hades.
          Pentru sufletele bune,
          Va fi mai bine,
          Pe sufletele rele,
          Le asteapta focurile.
          Doctrina ta ne invata,
          Ca sufletele revin la viata.
          Sufletul si trupul stau un timp impreuna,
          E o simbioza buna :
         Trupului ii e harazit,
         Sa slujeasca si sa fie calauzit,
                 

          Sufletului sa calauzeasca,
          Si sa stapaneasca.
          Sufletele care au parasit trupurile blestemate,
          Fara a fi pe deplin curatate,
          Ratacesc in chip de  stafii,
          In lumea celor vii,
          Printre morminte,
          Si monumente.
          La reintrupare, cei ce s-au dedat la jafuri, au furat in vami,
          Sufletele lor vor intra in lupi, ulii si soimi,
          Sufletele celor buni, care au respectat virtutile,
          Se vor reintrupa in vietuitoare blande si sociabile.
          Este teoria Metempsihozei, care afirma staruitor,
          Ca sufletul se reintrupeaza si este nemuritor.
          ANONIMUS : Acum, in veacul XXI si chiar mai in urma,
          Teoria ta despre suflet, o, Platon, nu se confirma,
          Anatomia, fiziologia, psihologia si tot sistemul,
          Stiintelor, nu au gasit sufletul.
          Ceea ce la tine suflet este,                                                                                                               
          Stiinta actuala psihic denumeste ,
          El poate fi cercetat,
          Masurat, experimentat.
          Este fara nici o indoiala,
          Ca natura lui e reala.
          Termenul de suflet se mentine,
          Doar ca o metafora si nu ca un  lucru in sine,
          Utilizata de romancieri, artisti si poeti,
          Dar nu si de catre experti.
               8 ianuarie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu